Helgen

Haft fullt upp hela helgen så har helt enkelt inte haft tid eller orkat blogga, så kommer en liten uppdatering nu ist ;)
I fredags var mamma ledig så vi passade på att åka till väla för en mor-dotter shoppingdag. Slog nog rekord i antal timmar spenderade på väla. vi var där i över 6 timmar! Helt sjukt! :o Dock inte bortkastad tid då jag hittade en massa fina saker, bild på det kommer kanske sen om jag orkar fota ^^ När vi väl kom hem fick jag skynda mig att duscha och fixa håret och sånt inför tävlingen, men hann med allt så det kändes bra ;)
lördags var det då dax för tävling igen. Denna gång avgick bussen 06.15 mot Göteborg! Väl framme blev det fix med allt och sånt som vanligt. Då streeten var först passade jag på att lura dit Mitra (och Jacob) för en pratstund. Vi stod utanför hallen (eftersom det kostade 100 kronor och komma in för icke-dansare) och pratade i typ en timme eller så, trevligt trevligt :D Klockan 13 var det då dax för discon. Allt flöt på bra och det gick faktiskt riktigt fort. Själv hade jag direktfinal (vi var fyra stycken) så fick vänta ett tag. Väl på golvet fick vi vänta lite till då det fattades en dansare på A-golvet (jag var på B-golvet). Väntade hur länge som helst på en tjej som tillsist missade sin final, smidigt! Kan säga att jag hann få rejäl kramp i både arm och ben under den tiden. Väl igång lyckades jag dra upp min stäckning igen. Detta då den inte kändes på uppvärmnigen så jag bestämde mig för att köra, men i första kicken knakade det till i muskeln, inte skönt kan jag säga! Va fett missnöjd när jag gick av golvet, tyckte inte alls det gick bra, men jag hade visst fel, för vid prisutdelningen visade det sig att jag kommit tvåa trots allt :P Efter singeln var det dax för terminens första (och sista) partävling. Vi gjorde bort oss rätt rejält genom att göra ganska mycket fel båda två, vi va typ inte lika nånstans! Därför tänkte Natalie gå och byta om när prisutdelningen var. Lyckades dock få med henne till golvet iaf, man kan ju alltid applådera alla andra liksom ;) Tur var väl det. När det var dax för vår klass och kom till trean läste de upp vårt nummer, men varken jag eller Natta reagerade då vi va helt inställda på att inte stå på pallen. Minns att jag tänkte "varför skriker ingen och springer fram?", sen hörde jag att de läste upp Nattas namn och insåg att de va vi som kommit trea xP Vi bara skrattade åt det hela, men tredjepris fick vi iaf! Haha ^^ Efter prisutdelningen va slut bar det av hemmåt igen, många fina placeringar till Danshuset denna tävling, riktigt många prickar och pokaler, riktigt kul! :D
När jag kom hem var det bara in i duschen och sen fixa till sig lite igen. Sen fick jag köra till min farbror där mina föräldrar var på ölprovning. Måste säga att jag är stolt över mig själv. Hittade dit helt själv då min gps lagt av
:P Blev en timme där innan mamma tillslut ville hem och jag fick sova ;)
Söndag sen dådå. Blev träning typ hela dagen. Först friträning, paus och sen vanlig träning. Den vanliga träningen blev dock inte så vanlig då jag fick lite privatlektion då jag var den enda i min grupp som ska med och tävla nästa helg. Så fick Linnéa helt för mig själv så nu har jag en delvis ny dans, bara att träna in och sen går det förhoppninbgsvis bra på lördag ;) Efter träningspassen bar det av hemmåt för en lugn kväll i soffan. Var något trött om man säger så ;)
För övrigt är jag fortfarande inte helt frisk men känner mig inte helt nere så kör på som vanligt nu och hoppas förkylningsmöger går över snartsnart!
Bjuder på en bild från pallen som avslutning :)
pallen
Hoppas ni alla haft en bra helg, för det har jag haft!
Pusspuss
Angie <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0