Daytime

Hann inte uppdatera igår under tävlingen, va fullt upp hela tiden. Sen när jag kom hem var jag för trött för att orka skriva något så fick vänta tills nu när jag har datorn igång, lättare o skriva då ;)

Igår bjöd på en härlig tävling. Härligt folk. Snygga dräkter. Massa glitter. Superduktiga dansare!
Själv sprang jag först runt som en yr höna och hjälpte till lite här o var innan tävlingen började. När folket började komma blev jag nervös och fick säga till mig själv att jag bara va där som funktionär o inte skulle tävla, va såå  sugen på o gå in på golvet så de va sjukt!
När tävlingen började var jag och tre andra DHare på plats bredvid seketeriatet som dommarflickor + dommarpojke. Vår uppgift var att serva domarna med rätt rondpapper. Va ganska lugnt i början när de va många heat per rond, men sen blev det mycket att hålla koll på. Jag tyckte ändå vi skötte oss bra trots lite missar emellanåt :P De va lite jobbigt eftersom vi bara hade två pauser (vid tre och vid typ fem) men ändå en av de bättre uppgifterna eftersom vi fick se alla ronderna som dansades, fast vi såg mest vi golv A vilket va lite synd för missade några av våra egna dansare, men ja, kul iaf ;)
Vill säga grattis till alla härliga dansare! Blev inte så många pallplatser (en, peter) men många fina resultat iaf! :D Ni va superduktiga allihop! :D
När tävlingen va slut blev de till o städa och packa ihop allt, va ganska jobbigt o sopa hela b-hallen kan jag säga, men vi klarade det iaf. Shit vad folk skräpar ner asså! Var grejjer överallt, o kan ju säga att ih lär ha glittrande golv ett bra tag framöver ;D

Vid åttatiden va vi klara och jag kunde lämna ih efter en härlig men krävande dag. Istället för att åka hem o vila åkte jag ner till stan o mötte upp med Rebecka och Mitra. Mycket trevligt! Det blev Mezo och vi satt där o fikade ett bra tag. Rickard kom också ner till oss efter ett tag :) Efter några timmar bar de av till McDonalds, becka ville ha pommes ;D O sen åkte jag finally hem, va hemma vid typ halv tolv :P

Tack alla som gjorde lördagen till en riktigt härlig dag! :D
Pusspuss
Logga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0