Bakdag

bakverk

Kom inte upp ur sängen förän sent idag, trist men sant. Har svårare och svårare för att gå upp nuförtiden, svårt o motivera sig att lämna det varma täcket när man inte har nåt o göra när man kommer upp iaf... :P
Idag såg jag iaf till att ha nåt o göra. Efter vanlig morgonrutin (sjukt hur fort man etablerar en rutin) åkte jag till affären och handlade diverse ingredienser som jag behövde till mina bakprojekt idag. Blev tre olika grejjer, varierat resultat dock:
Sockerkaka med chokladkross:
Blev lite bränd på ytan (stod 30-35 min i receptet, hade den bara inne i 26 min men den blev ändå bränd). Dock blev den god iaf om man bara skar av toppen, så får väl va hyfsat nöjd ändå¨, trots allt smaken som räknas ;)
Muffins med Dumle:
Var nära ögat att jag glömde dumlen (lite fail det hade varit, japp!) men kom på det i sista stund. Dock jäste muffinsen över dumlen, så den syns inte på bilden, men de e där nånstans ;) First time ever på dessa också (precis som sockerkaka med chokladkross) så är nöjd med hur de blev trots att man inte ser kolorna ;) Får se hur de smakar ikväll, inte smakat än ;)
Rågbullar:
Har tänkt göra sånna länge, hade dock inte alla ingredienser till de jag brukar göra (glömde att där skulle va filmjölk i) så testade ett nytt recept. Kan bara säga att jag tror de är väldans kompakta, för mjölmängden va hyfsat överdriven och insåg det för sent (snark) men får se hur de smakar sen nån gång när jag är sugen på ett mättande mellanmål ;)

Nu tänker jag pausa lite och kolla lite grejjer här på datorn innan de e dax att göra mat. Ska till Johanna ikväll för filmmys (därav muffinsarna ^^) så blir hyfsat tidig mat idag med :P
Puss på er i solen!
gfadfa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0