Teamträff


När jag kom hem hittade jag denna trevliga överraskning i brevlådan. Lycklig tjej! Fast lite synd att jag percis fyllt alla kakburkar, men får hoppas det tar slut snabbt så jag kan testa några nya recept ;)

Är precis hemkommer fån FK's teamträff i Laholm. Vägen till F&S i Laholm blev väl lite sisådär. Det började med att vi trodde vi missat stationen och åkt för långt, men tack och lov hade vi inte det! Däremot missade vi bussen vi skulle ta då tåget var sent (fast det var inte så oväntat, hade 3 minuters marginal). Inte mycket att göra åt det så det blev till att gå istället, men var inte så farligt, det tog bara ca. 10 minuter så vi kom i tid iaf! Väl framme började vi med ett välbehövligt Zumbapass i 45 minuter. Tur var nog det för det fick mig att rensa skallen lite, träna bort all negativ energi och bli hyfsat humör igen. Sen följde lite fika och info om show och allt möjligt annat. Vi var klara ungefär åtta, vilket var skönt då det var en halvtimme tidigare än beräknat. Dock fick jag och Josefin smått panik då vi visste att tågen bara gick en gång i timmen, och det skulle gå kvart över. Därför blev det hejdå i panik och sen en rejäl språngmarsch till tåget. Men vi hann! Tack och lov för det. Väl på tåget kunde vi pusta ut. Fastnade dock i Båstad (vad är det med det plejset när jag åker tåg egentligen?) då en resenär vägrade betala och de fick vänta på polisen. Dock verkade det som att det löste sig innan de kom för vi kunde köra iväg igen efter typ 10-15 minuter. Tyvärr gjorde detta att jag fick mig ännu en språngmarsch när jag väl kom till knutan. Tåget kom in samma minut som bussen hem skulle gå. Jag kände inte för att vänta en halvtimme i stan så jag chansade och sprang. Tur var det för det var en snäll busschafför som sg mig och väntade tills jag kom på innan han körde. Så skönt! Så kom hem ungefär en timme tidigare än beräknat vilket var toppen!

Nu har jag precis skickat in min lönerapport för mars månad så det enda som återstår nu är att duscha och sen packa ihop alla saker inför imorgon. Ska skriva högskoleprovet, fattar inte varför jag utsätter mig för det igen, känner på mig att det kommer gå sämre än förra gången eftersom jag om möjligt pluggat ännu mindre än då inför det, trots att jag lovat mig själv att jag skulle plugga denna gången! Tiden har helt enkelt gått för fort och jag har haft för mycket att göra. Jaja, lite sent att ändra det nu. Det får gå som det går...

Innan idag fick jag även ett sms av mamma innan idag med ett grattis på halvårsdagen i efterskott (va den 25e) och ett meddelande om att jag skulle kolla i en viss låda vilket jag nyss gjorde och där låg detta fina paket:..
Paket
Spelare
...som innehöll en sån här söt liten spelmackapär. Lite kul för när mamma och jag var i Stockholm på musikmuséet så köpte mamma en sån här, jag tyckte hon skulle ta rosa pantern men den var slut så hon tog någon annan. Tydligen har hon hitta sånna här hemma också för nu fick jag min rosa pantern speldosa iaf! Tihi, lite roligt! Om jag kommer ihåg det imorgon eller på söndag ska jag försöka filma/spela in ljudet och se om jag kan lägga in det här så ni för höra hur fint den låter, men hinner inte det nu. Duschen kallar. Vill inte att det ska bli så sent idag med tanke på morgondagens prov...

Hoppas alla har/har haft en riktigt trevlig fredagskväll. Om nån är ute och festar så festa lite för mig med! ;)
Puss och god natt!
Angíe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0