Tofs, totte, snodd, kärt barn har många namn

BlubbTofs
kände för att bjuda på en bild av min (något kvaddade) frisyr från idag, får inte riktigt till flätan runt knuten, men det kommer väl så småningom ;)

Rubriken kommer sig av en liten konversation mellan mig o mina rymlingar (aka becka o mitra) om dialekter och konstiga ord, vi har ju typ skapat en skåns ordlista på beckas fb-profil vid det här laget xD Ganska kul är det iaf, speciellt ord som är så olika i olika delar av Sverige (typ totte). Konstigt att det har blivit så, det är ju trots allt samma språk (trots att det finns de som påstår att skånska är daska etc.), mysko ;)

Nu ska jag nog göra mig lite mat, börjar nämligen bli hungrig nu. Blir nog varma mackor eller nåt liknande, orkar inte va mer ambitiös än så vid denna tiden på dygnet. Börjar känna av att jag va uppe före tuppen i morse, gäsp!

Pusspuss
gfadfa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0