Ny vecka

Ännu en ny vecka har påbörjats nu. Tiden bara flyger förbi känns det som. De e redan oktober! :o Lite sjukt... Har ju nu varit arbeslös/arbessökande/mellan två jobb (kärt barn har många namn, eller vadå?) i en månad. Helt sjukt. Tiden har faktiskt gått ganska fort. Inte för att jag har några positiva känslor av att vara abetslös dock. Är sjukt trist plus att man snabbt tappar motivationen. Var hur pepp som helst första veckan, sökte hur många jobb som helst och var väldans frammåt. Nu däremot känns det mycket tyngre och mer som ett hopplös företag. Förstår verkligen de arbetslösas situation mycket bättre nu, o fattar varför alla är deppiga och väldigt oföretagsamma... De e tråkigt och nertryckande att bara få en massa "nej, du är inte tillräckligt bra, du passar inte hos oss" svar på alla sina ansökningar. Eller inte få nåt svar alls, vilket är vanligast tycker jag...
Nä, ska väl inte klaga. Har faktiskt börjat vänja mig vid att bara gå hemma. Är ju faktiskt ganska skönt att kunna ta det lugnt. Även fast det blir ganska tråkigt ibland :P
Hittills idag har jag tvättat av min tävlingstopp (hoppas den e liiite fräschare nu ^^), städat lite, packat upp min tävlingsväska (inte allt dock, känns inte lönt, ska ju ändå packa ner det igen på torsdag/fredag) och kollat lite vad jag behöver fixa denna veckan. Har också sökt några jobb som matchat olika profiler på jobbagentsidor till olika ställen. Får se om det leder till nåt :P Man kan ju hålla tummarna iaf!
Nu ska jag äta lunch, vet inte vad som händer sen. Lite tvätt och damsugning kanske, eller så blir det bara tvn :P
Puss!
Angie <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0