Påsklov i Turkiet!

Finally dax för uppdatering om min Turkietresa tillsammans med Jenny och hennes familj :)
:)
[Hotellet i Belek, Turkiet :)]
Lördag: Dagen började med jättetidig avfärd till Kastrup där kaos rådde. Efter massa väntan fick vi iaf tillslut lämnat vårt bagage och sen va de bara o gå rakt igenom säkerhetskontroll o ut till gaten för o gå på planet. Väl i Antalya (efter 3.5h flygtid) fick vi vänta massor på flygplatsen för bagage hade försvunnit (nio väskor). Som tur var fick vi alla våra grejjer iaf :) När allt väl va fixat (blanketter o sånt mög) åkte vi till hotellet för i checka in o lite så. Resten av dagen lärde vi känna hotellet samt solade lite :)
:)
[Sköldpadda nr.1 vi såg på golfbanan :)]
Söndag: Ledig dag = sola! :D Blev solning hela dagen i princip och det var riktigt härligt :) Mitt i allt kom en av ANimationteam-killarna och kittlade Bengt under foten vilket han fick ångra senare. På kvällen va de informationsmöte för alla eastongolfgästerna (lagom lönt när vi vatt där en dag redan...) och sen gemensam middag med hela gänget. Efter middagen drog vi oss upp till salongen där animationkillen dök upp. Då tog Bengt tag i honom o gav igen ;P Efter det började animationkillen umgås med oss, Sahin hette han fast han kallade sig Shine, antagligen eftersom det underlättade för turisterna :P Riktigt najs snubbe iaf som vi snackade med o så varje dag sen :) Under tiden vi va i salongen fick alla gäster typ veta vilka vi var eftersom vi typ va de enda som va uppe och dansade, bugg för det mesta, men de va kul ;)
:)
[Orm vi gick förbi på golfbanan, putteliten o söt :P]
Måndag: Fösta golfdagen. Fick kass startid = 11.50 => hela dagen gick åt golfspelet = ingen solning. Banan va superduperfin och kul o spela så golfen va najs :) Va tävling, bästboll, denna dag också och efter att jag och Jenny tillsammans gått runt på 42 poäng kom vi femma :) Kvällen ägnades åt mat och chillning i salongen, med dans och snack med sahin :P
:)
[Jag med sköldpadda nr.2 på golfbanan]
Tisdag: Golfdag igen och fick bättre starttid denna morgon :) Tyvärr spelade jag som en total kratta men jag hade kul ändå trots konstiga lägen i både waist och skog :P Minns inte exakt vad vi gjorde efter golfen, men har för mig att det var denna dagen vi utnyttjade det turkiska badet på hotellet och lite så. Mys! :) Kvällen va samma som förra, chill i salongen med dans och showkollande :)
:)
[Ödla i träd ;) Golfbanan igen, där va fullt av djur! ;)]
Onsdag: Vår lediga dag som under förmiddagen spenderades i shoppingcentret/outletcentret Deepo en bit från vårt hotell. Lite lite outlet o lite mycket märkesgrejjer, men okej iaf. Blev en tröja och ett par billiga jeans (200kr!). När vi kom tillbaka till hotellet hade det slutat regna (spöregnade när vi shoppade) men det blåste massor så de va för kallt för o ligga och sola så blev en innedag med kortspel i den supermysiga lobbyn istället :) Innan maten på kvällen dök Shine också upp en stund och vi fick låna hans dator, Bengt ville kolla HIF resultat och Jenny o jag passade såklart på o kolla fb ;) Kan säga att det var en upplevelse att använda en dator med turkiskt tangentbord! Gosh! Svårt va de innan vi hittade alla tecken och bokstäver, men ganska kul ;) På kvällen hade vi gemensam middag med resten av Easton gänget mefd asiatiskt tema vilket var okej, sen blev det salongen och lite så ;)
:)
[Hål 18 med klubbhuset i bakgrunden :) Här lyckades jag inte en enda dag, två bollar i skogen och en i waist xP]
Torsdag: Golfdag igen. Ny bana denna gången, Kaya istället för Montgomerie, måste säga att jag gillade Montgomerie bättre, Kaya va inte lika kul plus att greenerna va sämre :P Iaf, golfen gick väl sådär men okej iaf ;) Som rest sen regnvädret dagen innan fick vi en regnskur på hål 16 men gjorde inte jättemycket då det gick över fort (innan vi kom till 18). Hade mått lite dåligt hela dagen (typ illamående tillofrån samt huvudvärk) så kvällen blev inge bra för min del. Åt knappt nånting och sen gick jag och la mig direkt o sov, sånt som händer :/ Tack och lov släppte det över natten så jag mådde bra sen igen :)
:)
[Jenny med sköldpadda nr.3 på golfbanan (18:e)]
Fredag: Sista golfdagen för oss. Vi spelade tillbaka på vår "huvudbana" montgomerie igen :D Första rundan som faktiskt gick riktigt bra för mig, berodde antagligen på att jag vid dettta lag spelat en del och det var underbart fint väder :) Tyvärr sumpade jag allt på 17 och 18 (bara enpoängare där) så blev ingen sänkning utan slutade på 36 poäng. Men kul iaf! :D Då vi fått en hyfsat tidig starttid kom vi tillbaka till hotellet vid halv två och då belv det lunch och sen massa solning! :D På kvällen var det "bellydance" uppträde, men hon som dansade va kass, bellydance va de inte, mer saka rumpa, hade jag också kunnat göra... Jaja, efter det blev kvällen najs iaf så ska väl inte klaga ;)
:)
[Vy från ett torn i klubbhuset ut över golfbanan]
Lördag: Hemresedagen :( Började med att vi packade efter frukost då vi va tvugna att ha lämnat rummet senast 12. När vi va klara med det (typ 11) lämnade vi vårt bagage i luggageroom och gick ner till polen för att utnyttja de sista timmarna av vår semester till max :P Efter lunch insåg vi att solen tagit mer än vi trodde plus att jag på nåt sätt lyckats smörja mig på nåt konstigt sätt så jag va fläckig/randig på mina armar... hm :P Iaf, för att inte bara ligga o pressa (va typ för varmt för det dessutom) va vi med på massa av animationteamets aktiviteter vid polområdet och umgicks massa med Sahin och de andra vi snackat med under veckan. Så grymt härliga typer asså! Sen på kvällen fick vi duscha av oss i spaområdet innan det blev mat och vi skulle åka hem :/ Efter en timmes försening fick vi gå på planet och jag va hemma här i Laröd typ 04.45.

[Polen vid hotellet]
Tack för att jag fick följa med på en underbar resa! Va riktigt roligt och hade gärna varit kvar just nu, saknar det som tusan! Omgivningarna, banan, folket! Tack för en härlig resa! <3

Pusspuss
Logga

Kommentarer
Postat av: Jenny

Tack själv! jättekul att ha med dig ännu en gång :D snacka om att man vill tillbaka! okejokej, sommar och sol här wihoo men ändå inte samma sak juu!!!! <3

2011-04-25 @ 22:25:34
Postat av: Johan

Ser så jäkla gött ut!! :D Längta, nästa onsdag så finally!! ;D

2011-04-26 @ 21:54:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0