Kalmar 12/11

Min lördag var en härlig dag måste jag säga. O därför måste jag ju bara berätta om den ;)
Upp 03.00 (!) för att hinna äta frukost och ta mgn in till stan innan 04.00 då bussen mot kalmar avgick från danshuset :) Sen 3,5 h bussresa upp, vilken jag hade tänkt ägna mig åt att sova, men fick bara halvt som jag ville. Den första halvtimmen satt några som satt snett framför mig och snackade massa så jag inte kunde somna på grund av det. Sen fick tjejen framför mig för sig att hon skulle läsa och tände sin lampa i taket som lös rakt i huvudet på mig. Tack o lov gav hon upp efter typ 20 min, konstigt va? Man orkar ju verkligen koncentrera sig på att läsa klockan halv fem på morgonen! ;O Iaf så tystnade folket ungefär samtidigt som tjejen släckte sin lampa ige, så runt fem lyckades jag äntligen sova och jag vaknade bara korta stunder fram till 7.20 när vi va framme och skulle äta härlig hotellfrukost, namnam ;)
Efter en timmes frukostpaus bar det av de sista minuterna till tävlingsplatsen som tydligen va nån dansklubb i vanliga fall. Ganska skabbig om jag får säga det själv. Inga ordentliga omklädningsrum var där heller, allt va helt offentligt så vi väntade med att byta om tills tävlingen satt igång så där inte va massa folk (blandat kön) i "omklädningsrummet". Vem vill flasha för hela världen liksom!? ;P
Sen va de bara att börja väntan. Vi kollade lite på pardansarna, vilket va ganska kul, iaf när det gällde de högre klasserna, de va grymma! :D Ett tag tröttnade vi på att kolla på pardansfolk och gick till det nästan tomma omklädningsrummet och tog massa konstiga hopp o kick bilder, vackra blev de ju inte kan jag ju säga, men kul va de ^^ sen kollade vi lite till o de gick bra ändå tills det blev dax för vals, snark, inte bra musik att lyssna på när man redan är trött, värsta vaggvisan typ. Som tur va var det inte så många klasser med vals, så blev snabb musik ganska snabbt igen, samtidigt som nannette hittade värliden godispåse hon haft med sig som hon bjöd på, det uppskattades av trötta dansare kan jag säga ;)
Tillslut, runt 16 tiden, blev det äntiligen dax för discoklasserna. Äntligen fick vi skrika o hejja som galningar som vi är vana att göra på tävlingar (kändes lite fel vid pardansen). Sjukt najs var det. Det gjorde att vi lyckades tagga till lite extra också, vilket behövdes då min klass var absolut sist på dagen, rond 48, va ungefär 16.30 nåt sånt trot jag. Trots den långa väntan lyckades jag tagga till rejält när de va min tur och jag hade så underbart kul på dansgolvet. Vi fick en helt okej låt att dansa till, trots att den e gammal (Deja Vu med velvet) och jag bara njöt. Tyvärr tappade jag fokus i slutet och kom lite ur takt, men lyckades ändå komma in igen och jag är riktigt nöjd med min insats :D Tyvärr kostade missen i slutet antagligen mig en första plats enligt Mats som va domare, men jag slutade iaf på en fin tredjeplats vilket jag är nöjd med :D
Sjukt stolt är jag också över alla andra dansarna från DH. SJukt duktiga va ni! Speciellt stolt öer oss få discodansare som va med, för alla DHs discodansare gick till final i sina klasser, och vi fick med oss tre prickar hem! GRATTIS ALLA och tack för en mycket härlig dag som anslutades med besök på McDonals och sen en lång bussresa hem (som ändå gick ganska fort för jag lyckades somna då med;)
Kram till alla härliga dansare!
                                            Logga
Lite bilder från tävlingen, har tyvärr inte så många då jag inte fotade, hoppas de e ok julia att jag lånar några av dina ;)

Kalmar 2
Bjder på denna, igonrera minen ;)

Kalmar
Bugg, alla tre från DH :)

Kalmar
Simon och Elin på en fin 2a plats! Även paret som kom trea är från DH :)

jag
Evakuate the dancefloor, Angelica är i farten ;)

Klmar 5
Natalie och Jag fick fina pokaler ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0