Dagen som inte blev som den skulle...

Jahapp, då har ännu en julafton passerat med alldeles förmycket mat men med många fina paket, fick en hel del som jag önskat mig i år, så jag är hyfsat nöjd :) Hoppas alla har fått fina saker de med :)

Men nu till idag. Fick inte sovit lika länge som jag ville för nån dumming ringde hem till oss och gjorde så jag vaknade, ajabaja! Kunde inte somna om igen så låg kvar i typ en timme (vet inte varför, orkade inte gå upp o hoppades väl att jag tillslut skulle somna). Tillsist gav jag upp och gick upp och gjorde frukost till mina föräldrar som fortfarande sov (observera, jag va uppe för dem, kors i taket!;) Efter frukosten gjorde jag typ nada, bara tog det lugnt o spelade lite wii, fick nytt spel i julklapp som ja ju va tvungen o testa ;) Så fortsatte dagen, spelade spel, åt godis (lite väl mycket tror jag) o bara latade mig. På eftermiddagen tänkte jag helt fel sen så missade min chans att få träffa jesper en liten stund, dumt av mig (Stackaren har förresten skadat foten, ajaj, krya på dig!), de ledde till att jag ägnade ytterligare en stund till att göra inget vettigt alls innan jag gjorde mig iordning för kvällens utgång o åt o lite så. Vid halv nio åkte jag inte till stan för att möta Jenny, Oscar, Anders, Chrisse och Jox. Chisse och Jox träffade jag redan på bussen och när vi väl kom in till stan (bussen va sen som vanligt) fick vi reda på att Jenny o Oscar missat sin buss o Anders hörde vi inget ifrån. Det ledde till att vi hamnade på tapaz, helt okej för mig del, klagar inte, slapp ju stå ute o vänta ;) Långt om länge kom Jenny och Oscar och sen tillslut även Anders. Då va klockan redan mer än den tid vi tänkt gå o ställa oss i kön till wallmans (där vi tänkt va denna kväll/natt). Inte blev vi mindre "sena" heller, ytterligare typ en timme senare kom vi så ifrån knutan och gick till wallmans för att konstatera att kön va enorm. Vi ställde oss där, stod i typ två sekunder, innan folket gav upp o tröttnade o blev jätte negativa och klagade. Slutade med att vi lämnade kön igen (efter typ fem minuter, lönt!) o sen bara gick, jag o jenny bara jaha, vad händer? Men fick aldrig nåt rakt svar. Hamnade på Lila Helvetet där Anders, Chrisse och Jox tog en öl, vad de gjorde efter det vet jag inte för då tröttnade jag på deras velande och spekylationer om att vi kanske kunde komma in fast det va 20-årsgråns o blablabla. Jag får inte ut nåt av att stå o titta på när folk dricker så tog busssen hem istället eftersom jag visste att den skulle gå precis då. Tycker dock synd om Jenny (tror hon o Oscar också åkte hem precis efter jag gått) eftersom hon precis fyllt år o sett fram emot det jättemycket. Blä på denna kvällen asså! :( Hoppas imorgon blir en bättre dag med färre misstag från min sida och färre besvikelser på annat... Och förlåt för jätteromanen, men de e väl lite därflr man har en blogg, för att kunna skriva av sig lite ;)
Hoppas alla haft en mycket trevligare kväll än jag haft (eller ja, den började ju bra men slutade med katastrof) och att de va najs på Wallmans för er som orkade kön och kom in...
Nu ska jag sova
God Fortsättning och God Natt!
Logga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0