En eftermiddag i köket

Blir ett stort sammanfattande inlägg från min eftermiddag som, efter en storhandling av diverse ingredienser, spenderats i köket med både bakning och matlagning. Hann dock inte med att göra allt jag ville så lär bli fler bakdagar framöver, helst redan i helgen :)

CookieWhoopies
CookieWhoopies
Dessa underbara kakor fanns med i mitt senaste nummer av Baka (tidning som jag bar älskar för alla goda recept och därför prenemurerar jag sedan ett nummer tillbaka!). Har haft craving på att göra dem sen dess och nu blev det äntligen av. Hoppas de är lika goda som de ser ut, inte orkat smaka på dem än :o Faktiskt lätta att göra trots att de (enligt min åsikt) faktiskt ser rätt avancerade ut, tipptopp! :D

Nonstop-cookies
Nonstop-cookies
(Ja, det är kak-delarna till cookiewhoopiesarna som ligger där brevid också... ;))
Eftersom jag ändå var i fullfärd med att baka olika cookies, och whoopies-receptet påminde mig om nonstop-cookiesarnas recept bestlutade jag mig för att baka såna också. Typ det lättase som finns att göra! Tar bara typ en halvtimme att göra, perfekt när man är lite kaksugen. Om de e nån som vill ha receptet så bara fråga så kan jag lägga upp det här senare, för orkar inte just nu ;) Iaf. Blev nonstop-cookies också som kören fick smaka på under vår fikapaus, bytte nämligen bakdag med Sara som inte kom idag. Tror de blev uppskattade :)

Moussaka på potatis
Moussaka
Efter all bakning behövde jag en rejäl kvällsmat. Blev lite stressigt då jag bakade liite för länge, men sånt som händer! Hann äta iaf och gott blev det! En riktigt moussaka på potatis, eller lasange på potatis, vad ni nu vill kalla det, det är nämligen samma sak, förutom att man då har potatis istället för lasangeplattor (i moussaka ska det ju egentligen vara aubergine men det gillar inte jag så kör potatis istället!). Tacka vet jag gamla goda hemkunskapsboken från högstadiet. Mycket bra recept i den varav detta är ett, fast med lite modifieringar av koktid o lite så, men de e ju sånt man lär sig efter ett tag ;) Smaskens gott blev det hur som helst!

Det var vad jag hann med innan jag stack till kören för att sjunga lite. Något bröd/knäckebröd blev det tyvärr inte då jag konstaterade att min gamla surdegsgrund glömts bort (dvs. jag har glömt mata den) så det var bara att slänga den. Men skam den som ger sig! Ska fixa en ny surdegsstart nu ikväll så blir det brödbak om några dagar när den är klar istället!

Nä, off i go. Trött som bara den efter att ha varit duktig och diskat undan efter mig nu nyss innan jag satte mig här. Tjofftjoff! Sängen kallar!

Pussar
Angie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0