Göteborg

Scandic Mölndal
Sitter just nu på ett golv i ett hotellrum i Mölndal, livet kunde varit sämre ;)

Fredag
Jobb som vanligt, eller nä, egentligen inte som vanligt, för jag fick sluta tidigare ;) Men jobbade nästan full dag iaf. Sen hem och packa och göra mig iordning för resan till Göteborg. Som vanligt hade jag 100 saker för mig, så hann inte det tidiga tåget. Det positiva med det var att jag slapp bussen till stan, pappa körde mig istället, han är snäll han ;) Det dåliga var att jag tänkte helt fel, tåget skulle gå 16.53 och det gick jag efter och trodde därför jag hade gott om tid, tänkte inte ett dugg på att det tar 15 minuter att köra till stationen också. Så trots att jag haft god tid från början fick jag stressa som bara den och hann inte inom och köpa nåt som jag tänkt göra på knutan utan de va bara o köpa biljett snabbt som bara den och sen springa ner till tåget, men jag hann iaf ;) Två dryga timmar senare, efter att stört mig på två killar som satt snett framför mig och pratade jättehögt (hela vagnen hörde dem) hela resan, var jag då framme i Mölndal. Efter att gått omkring lite förvirrat kom jag tillslut åt rätt håll och såg Scandic, så sen va de inte så svårt att hitta ;) Väl framme checkade jag in och packade upp lite innan jag gick ner och åt.
Mat
Grillad Sikfile, mums! Riktigt gott var det :) En cappucino på det så var min kväll gjord.
Efter maten vandrade jag tillbaka till mitt rum (som för övrigt är ett dubbelrum med en utfällbar våningssäng, och jag har det helt för mig själv! :D) och tränade lite på min dans till utbildningen. En dusch senare gick jag och la mig under dubbla täcken då det är lite kyligt här (minusgrader ch is på fd vattenpölar, snacka kontrast mot lilla helsingborg).

Lördag
Gick upp i god tid. Gjorde mig iordning. Åt en god och stadig hotellfrukost innan jag satte mig på bussen mot Askim. Efter diverse samtal till telia utan att få min mobila plånbok att funka var jag framme på träningsanläggningen samtidigt som några andra tjejer. Efter mycket om och men (en tjej fick peka ut vägen till oss) hittade vi rätt dörr in till elexia. Sjukt fint plejs måste jag säga! Sen har en dansfylld dag följt, vi har dansat i princip hela dagen med bara kortare vattenpauser och en hyfsad lunchrast. Under eftermiddagen har vi tränat på att lära ut, vilket blev lite tröttsamt då vi kört samma enkla korta koreografi hela eftermiddagen, något trött på den nu! Men tror det gett lite iaf ;) Något mör nu kan jag ju säga, endast ett träningspass sen november är nog inte den ultimata förberedningen inför en heldag med dansträning ;) Efter att ha fått sluta en halvtimme tidigare än beräknat (10.00-17.00) fick jag och Jessica som också bor här på hotellet skjuts av en snäll tjej från utbildningen som ändå skulle hitåt, supersnällt! :)
Efter att vi båda hunnit fräscha till oss (duschat och sånt alltså), åt vi en god kvällsmat (idag blev det pepparstek) och satt och snackade ett tag. Sen delade vi på oss och sen dess har jag kollat lite tv, gjort läxan vi fick (skriv ett brev till dig själv) och repeterat en del på danserna (vi fick en liten koreografibit till idag) som jag ska lära ut imorgon. Nu ska jag ta ett sista ryck med en hemuppgift som jag nyss kom på att jag glömt göra och sen blir det sängen för min del så jag klarar examinationen imorgon ;)

Puss på er!
Angie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0