Helgen som gått

Hejohå! De va ett tag sen nu. Helt enkelt haft fullt upp och inte orkat och haft tid att uppdatera här. I fredags begav jag mig nämligen mot Borlänge/Falun i en fullastad buss. Det vankades årets sista tävling. Discodans förstås! Efter många timmar (typ tio) i buss med paus för upphämtning av göteborgarna och sen en matpaus var vi framme i borlänge där vi stannade på scandic över natten. Jag och Yrr (som jag bodde med) fick båda flashbacks från sm i våras, alla scandic ser ju likadana ut och vi bodde ihop även då (tillsammans med sara också då dock). Vi har även konstaterat att vi bott ihop på alla tävlingar med övernattning, lite kul ^^ fredagskvällen ägnades åt fixning av hår och sånt dära tillsammans med synchronized-gänget, får nog titulera mig deras största groupie, för de e typ alltid dem osså jag xP Iaf en trevlig kväll :P
På lördagsmorgonen bar det så av mot Falun och tävlingshallen. Efter en del fixande och ombyte så satte tävlingen igång klockan 10 med freestyle. Coolt värre, tänk så kunde man göra sånt liksom :P Själv hade jag den underbara turen (så himla segt!) att ha direktfinal. Eftersom singeldiscon låg sist innebar det en lång dag av väntan. Dock var det inte så farligt, det kändes mer som att jag var med som publik än som dansare. Hjälpte My lite att hålla koll vid lagledarebordet, hejjade som bara den och fotade/filmade lite, ganska chill ändå :P När det väl blev min tur att äntra dansgolvet hade klockan hunnit bli över nio på kvällen. Kändes dock inte som om klockan var mer än typ fem-sex så jag tyckte inte det var så hemskt. Min insats denna kväll var dock inte bra. Efter att ha sett filmen undrar jag vad som hänt. Jag brukar ha massa energi och va superglad hela tiden. Nu var det noll energi, jag blev trött som bara den på slutet (vilket jag brukar va men det brukar  inte synas, det gjorde det denna gången!) och mina kickar var fruktansvärt dåliga, pinsamt! Uschusch, såå dålig jag var! blev dock trea (av sju) ändå, vilket jag inte riktigt fattar, men ja, så fick en pokal som plåster på såren för mitt otroligt dåliga uppträdande. Usch! Iaf. Tävlingen var slut vid halv-elva elva och efter prisutdelning, obyte och avsminkning bar det av i bussen igen. Stopp på mcdonalds i borlänge (fett sega var de! fattar inte varför...) innan det var dax att inta sovposition på bussen. Stopp i gbg för att lämna göteborgarna där och sen hem till hbg. Vi var hemma runt halv tio på förmiddagen, hu! Längsta tävlingen nånsin typ :o Men ja, kul iaf, de gick riktigt bra för en hel del vilket ju va toppenkul! :D
Söndagen spenderade jag i soffan. Var inte så trött när jag kom hem och tänkte egentligen åka och träna. Men ju längre dagen gick desto tröttare blev jag, plus att jag kunde konstatera att mitt dåliga ben inte återhämtat sig utan fortfarande gjorde ont, så jag stannade hemma istället.

De va min helg det. Har varit i ytterligare en stad utan att sett mycket mer än en idrottshall, lite sjukt när man tänker på det, men så är livet ;) Hoppas ni alla haft en superduperbra helg! :D

Kram!
Angie <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0