Blåmärken

Under den ljusa tiden idag sen det senaste inlägget gjorde jag inte mycket mer än satt i soffan och ugglade som den lata tråkmåns jag är. Har dock varit mer effektiv sen mörkret föll.
Vid halvsextiden åkte jag in till stan, mötte upp med mamma och begav min till friskis. Jag är numera officiellt ägare av ett tiokort där, för att testa om de där e nåt för mig liksom ;) Och varför inte börja direkt? Följde med mamma på ett Yoga-pass. Inte direkt jobbigt, men ganska najs ändå. Härlig kombination av strech och avslappning, funderar allvarligt på att fortsätta och gå en gång till nästa vecka. Efter ett lugnt Yoga-pass blev det totalomvändning när jag begav mig till danshuset. Var där i god tid o så, inte lönt att åka hem om liksom, och blev inkastad på Linnéas lektion för att hålla ett öga på dem som tränade medan Linnéa skaffade sig nåt att äta. Haha, dem undrade nog vad jag var för en, noll koll ^^ Men gick väl okej iaf, hittade stället de skulle träna på i låten och sånt dära :P Därefter hann jag dricka min drickyoughurt (som tillsammans med en ostbulle bildat min kvällsmat) innan min egen videodance-träning började. Street på schemat, inte min genre, men överlag tyckte jag det gick ganska bra trots att jag var lite lost på vissa steg, så blir det när man missar första lektionen med ny dans ^^ Iaf. Efter Videodancen hängde jag kvar ett tag (hoppas inte Linnéa tycker jag är jobbig som gör det, men vem vet? ;)). Blev en hel del discotränande inför helgens tävling. Fick ju massa ändringar på min dans igår så måste lära mig dem nu, o de e inte lätt ska jag säga! Men det ska gå! O här kommer rubriken in. Till min tidigare blåmärkssamling (har på ovansidan av fötterna efter tävlingen i lördags) la jag till två. Ett i handflatan (på "kudden" i handen) och ett på höften/högt upp på låret. Detta då jag gjorde världens vurpa, typ missade golvet innan ett hopp och landade på hela sidan. Måste sett stört ut, tur Linnéa inte var där för då hade hon väl dött av skratt ^^ Iaf. Så nu har jag en hel del blåmärken, vem har sagt att dans inte är en farlig sport!? ;D Har dessutom lyckats få en svullnad på mitt knä och på ankeln, men de gör iaf inte ont :P

Nä, nu har jag skrivit roman så det räcker! Ska gräma mig över att jag inte var smart nog att ta nåt och äta innan jag borstade tänderna så får sova hungrig. Kolla lite till på datorn. Uppdatera funbeat. Sen sova.
Pusselipuss!
Angie <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0