Internationella matmarknade är i stan!

Kunde ju inte ignorera att vi har ett helt torg fyllt av kul och udda maträtter, ville åkt dit redan innan i veckan men de har ju regnat så inte blivit av förän idag! Där va faktiskt riktigt mycket folk och det första som slog en när man kom närmare var matlukten, inte på ett negativt sätt utan på ett inbjudande vis :) Efter ett varv runt alla stånden för att kolla utbudet bestämde jag och pappa oss för att satsa på de polska pirogerna, jag åt några med kött och några med ost och potatis, riktigt gott faktiskt! :) Och väldigt mättande trots att de såg ganska små ut (man fick 5 stycken). Trots att jag va riktigt mätt bestämde pappa att vi skulle tesa lite efterrätt också (där e faktiskt mer efterrätter och bakelser än maträtten). Det blev hollänska mini-pannkakor med florsocker och citron för min del och crepé med karamell(sås) till pappa. Mina pannkakor va riktigt goda, MUMS! och crepén va också god men karamellsåsen va lite väl söt för min smak, speciellt efter att jag käkat syrlig citron ^^ Men kan rekomendera alltihop iaf! En annan sak jag kan rekomendera är spanska churros, har jag ätit innan och de e också riktigt gott! Namnam :)
Tur de inte e matmarknad varje vecka, då hade jag varit fet som en gris och rullat fram :P
Pusspuss
Tredje

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0